שרות בתדר הלב

מאת בטי זמיר חנוכי

 

המון מאמרים נכתבו על זה מהו שירות טוב ומה פחות ... בשוק התחרותי של היום חברות וארגונים נופלים או מצלחים בזכות השירות. היום אני רוצה לדבר על שירות בתדר הלב. 

 

בתפיסה של היוגה מדברים על דהרמה (יעוד) שיש לכולנו היעוד שלנו נגזר מהתכונות ומהתפקיד שלנו בהתאם לחוזקות שלנו, לכישורים המולדים שלנו . 

קיבלנו כישרים, כדי שנוציא אותם מהכוח לפועל, כדי שנביא לביטוי את הייחודיות שלנו. מטרת העל היעוד הגבוה של הנשמה היא לתת שירות. 

לפי התפיסה הזו כולנו חלק ממשהו יותר גדול ולכן לכל אחד תפקיד בפאזל הגדול והוא לתת שירות עפ"י הכישורים שלנו. שירות טוב הוא בעצם כל נתינה איכותית שבאה מכוונה של אהבה, שבאה מתוך שמחת העשייה והיצירה. כאשר אדם אוהב את העבודה שלו כאשר אדם ישתמש בחוזקות שלו יש סיכוי שהוא יתן שירות יותר טוב.

 

שירות עפ"י הדהרמה הוא שירות מכל הלב ובאהבה לעשות את הדברים מתוך רצון לתת ולא עבור התמורה... ולעשות את הדברים בדרך הייחודית לנו. יש אדם שטוב בהקשבה, יש בעל אינטואיציות, יש את זה ששואף לסדר וארגון תשתמשו בזה במקום העבודה אל תנסו להיות כמו אחרים ואל תצפו מאחרים להיות כמוכם. כולנו שונים זה מזה ,אבל לכל אחד יש משהו לתת בכישרון תנו אותו! וזה בעצם היעוד. מתוך הנתינה הזו גם תקבלו בחזרה הערכה, כבוד ותשומת לב. אבל אתם אלו שמזרימים את האנרגיה ע"י הנתינה שלכם, אתם אלו שמשפיעים על המעגל הזה של לתת ולקבל. 

 

לתת שירות זה גם להקטין את המקום האגוצנטי שיש בכולנו המקום שרוצה לקבל, שרוצה תמורה האגו שלנו הוא מקור הסבל שלנו .. בזמן שאהבה ומתן שירות הוא מקור האושר האמיתי שממלא ומספק לאורך זמן את הנשמה. נתינה כזו ממלאה ולא מרוקנת. כולנו מכירים את המקום של לתת משהו איכותי למי שצריך תחושת סיפוק אדירה שממלאה וגורמת לנו לרצות לתת עוד.

 

איך נותנים שירות באהבה? מהו שירות בתדר הלב?

 

ראשית, להיות קשוב ו"ללמוד את הלקוח" שלך בדברים הקטנים

ללמוד מה הוא אוהב וצריך לשם כך נדרשת הקשבה שקטה תודעה ערה ובהירה שיכולה לשים את עצמי לרגע בצד ולהיות בהקשבה תודעה ערה ושקטה הוא משהו שמתרגלים במדיטציה ולכן מומלץ לתרגל מידי יום כמה דקות של שקט וחיבור.  לפעמים הלקוח צריך רק לשפוך את התלונות שלו להתרוקן אנחנו קוראים לזה הכלה ללא שיפוט לפעמים הוא צריך רק אמפטיה, שיראו אותו תמיד הוא צריך שיזכרו את העדפות האישיות שלו (כמו: אני לא פנוי בערבים אלא רק בבקרים, אני מחפש מוצר זול ופשוט להפעלה ולא את הכי משוכלל, זה יכול להיות אפילו איזה קפה הוא אוהב איזה שחקן כדורגל. ממליצה אפילו לרשום את העדפות של הלקוח ולהגיב בזמן - להכין לך את הקפה שחור עם אחד סוכר? איך היה משחק של מכבי אתמול ?)

 

כדאי לדעת מה העדפות של מקבל השירות אני ממליצה לשאול ולא להניח הנחות!

האם מתאים לך שאתקשר בערב? האם תרצה שירות עצמי או נציג?

אנשים שנותנים שירות לפעמים מתאמצים יותר מידי סתם...בגלל שהם מניחים הנחות מניחים שהלקוח רוצה שיבואו אליו עד הבית בזמן שהוא מעדיף שירות טלפוני או המייל למשל. אני תמיד ממליצה לשאול ולברר ולבוא פתוחים ולזכור ולתעד את העדפות של הלקוח כי הביטוי הכי עמוק של אהבה זה שרואים אותך שאכפת ממך בדברים הקטנים תשומת לב כמו לזכור יום הולדת לזכור שהילד שלו נכנס לכיתה א' ולהגיב זהו שירות ברמה אחרת שיוצר חיבור רגשי עמוק עם הלקוח תחושת אמון וקירבה.

 

ולסיום,

שירות טוב הוא שירות שבא מתוך שמחה, מתוך רוגע ולכן כדי לתת שירות טוב כדאי גם לתת שירות לעצמך להשקיע בעצמך, בבריאות שלך. במנוחה נכונה ואוכל טוב ואז גם השירות שלך יהיה טוב יותר!



בטי זמיר, מאמנת רב תחומית בתחום התעסוקתי והמשפחתי ומנחת סדנאות

 

 

 

שרות בתדר הלב
שיפור שירות בתדר הלב